This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.      This email address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.     024/547-870, 024/547-860    Банијска 67, Суботица

Енглески језик 1

- Струковни пословни информатичар (2021) -
Oсновне информацијеНаставници
  • Шифра предмета: СМ0002
  • Tип предмета: АО
  • Статус: Обавезан
  • ЕСПБ: 4
  • Број часова (предавања+вежбе+дон+остало): 2+1+0+0
Др сци. Бранко Медић
Силабус предмета

Услов

Без услова

Циљ
предмета

Развијање и усавршавање језичких знања, вештина и компетенција (на рецептивном и продуктивном нивоу A2/B1 Заједничког европског оквира) неопходних за самостално коришћење стручне литературе на страном језику и приликом комуникације са колегама из иностранства. Оспособљавање за критичко читање стручне литературе као и читање сваке друге литературе на страном језику. Исто тако, оспособљавање за писање стручне биографије, резимеа, извештаја и краћих стручних текстова, за превођење са енглеског и на матерњи језик, и за усмено излагање и дискусију о стручним темама.

Исход
предмета

По завршетку курса студенти би требало да: - самостално користи страни језик у комуникацији (усменој и писаној) везаној за струку као и било којем личном контексту;
- разуме слушањем и читањем излагања и текстове из области струке (стручна литература на страном језику, аудио и видео материјал, материјал на интернету);  - презентује резултате рада на пројекту самостално, у пару или групи;  - пише резимее, извештаје и краће стручне текстове у академско-научне сврхе и у комуникацији са колегама из иностранства;  - користи страни језик као средство за стицање нових знања и вештина из области струке самосталним трагањем за стручном литературом на енглеском језику из уже научне области којој се бави и
- самостално унапређује сопствено знање језика и језичке вештине коришћењем научне и стручне литературе на енглеском језику, у писаној и електронској форми.

Садржај предмета

Теоријска
настава

Одлике академског дискурса у усменој и писаној форми; преглед граматике енглеског језика карактеристичне за стручни енглески језик и академски начин изражавања (пасивне конструкције, модали, номиналне конструкције, предлошке конструкције, конструкције са инфинитивом, партиципима и герундом, деривација префиксима и суфиксима, координативни везници и друга кохезивна средства); технике академског читања и језичка анализа стручног текста; правила писања академског текста (писање резимеа, извештаја, есеја и презентација; навођење литературе и цитирање); основе теорије превођења; стратегије за развој језичких знања и вештина на академском нивоу.

Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад)

Развијање и усавршавање језичких знања, вештина и компетенција (на рецептивном и продуктивном нивоу) неопходних за читање стручне литературе, за писање стручне биографије, резимеа, извештаја и краћих стручних текстова, и за усмено излагање и дискусију о стручним темама. Уочавање особености академског писаног језика и језика струке, овладавање стручном терминологијом на енглеском језику, стицање способности критичке анализе стручних текстова и развијање вештине превођења са енглеског и на енглески језик. Развијање различитих техника читања стручног текста и способности језичке анализа стручног текста, уочавање начина организовања информација и особености жанра, разликовање кључне идеје текста од детаља који је поткрепљују, предвиђање информација на основу претходног знања и закључивање на основу контекста. Исказивање сопственог става и мишљења у оквиру дискусије о стручним темама. Оспособљавање за самостално трагање за академским текстовима из области струке на интернету и за самостално презентовање стручног садржаја. Развијање интересовања за личним професионалним усавршавањем коришћењем стручне литературе на енглеском језику.

Литература

1

Redstone, C, Cunningham, G. (2012). Face2face Pre-intermediate Student's Book. Cambridge: Cambridge University Press.

2

Davis, J., Liss, R. (2007). Effective Academic Wtiting 3. New York: Oxford University Press, (115-176).

3

Bohlke, D., Tarver Chase, R. (2019). Reading Explorer Foundations (Reading Explorer Third Edition). Cambridge: Heinle ELT.

4

Hewings, M. (2001). Advanced Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press.

5

Murphy, R. (2004). English Grammar in Use (intermediate). Cambridge: Cambridge University Press.

Методе
извођења
наставе

Пленарно, рад у пару или групи, дискусије, презентације, консултације, рад на тексту у малим групама.

Оцена знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

60

Завршни испит

40

активност у току
предавања

20

писмени испит

20

практична настава

30

усмени испит

20

колоквијуми

10

презентација пројекта

 

семинари

 

 

 

OБАВЕШТЕЊA И РЕЗУЛТАТИ


23.04.2024. 07:50НАСЛОВ: Обавештење
13.02.2024. 08:17НАСЛОВ: Резултати
13.02.2024. 05:31НАСЛОВ: Резултати
24.10.2023. 10:41НАСЛОВ: Обавештење
06.10.2023. 09:45НАСЛОВ: Обавештење
03.02.2023. 08:46НАСЛОВ: Обавештење
11.10.2022. 09:49НАСЛОВ: Обавештење
11.04.2022. 07:17НАСЛОВ: Резултати
26.01.2022. 09:43НАСЛОВ: Обавештење