Студијски програм Мастер струковних студија Мастер струковни васпитач представља II степен образовања у високошколској установи у двогодишњем трајању (четири семестра) и носи 120 ЕСПБ бодова. Структуру студијског програма чине две групе предмета: обавезни и изборни предмети, као и стручна праксa ( у II и III семестру-180 сати) коју студент реализује у предшколској установи и завршни (мастер) рад. Однос између обавезних и изборних предмета је у складу са прописаним стандардом (30% изборних предмета). У структури студијског програма доминирају стручно – апликативни и стручни предмети, што одговара стандардима струковног образовања.
Обавезни предмети пружају студентима знања, вештине и умења из области савремених предшколских курикулума, педагошке дијагностике, рачунарског мишљења, инклузивних програма, комуниколошких вештина, интегрисаних методичких поступака неопходних за разумевање односа детета према природној и друштвеној средини, за увођење детета у свет писане речи (почетног читања и писања), математичког, логичког и хеуристичког мишљења, као и за разумевање односа детета и уметности (ликовној и музичкој култури,драмској уметности), као и потребама детета за перцептивним и моторним активностима. Студијски програм је у складу и са савременом методичком праксом Реалних програма који се остварују у предшколским установама у земљама ЕУ. Обавезни предмети омогућавају будућем мастер струјовном васпитачу да стекне потребне компетенције за реализацију и остваривање општих циљева предшколског програма, за допринос целовитом развоју детета, холистичког приступа детету, стварање услова за развој његових способности и особина личности, проширивање искуства, изграђивање сазнања о себи, другим људима и свету.
Изборни предмети омогућавају студентима да се усавршавају у најужим областима које су у складу са њиховим личним афинитетима и потребама радног места. Изборни предмети помажу студентима у изграђивању вештина компетентне педагошке комуникације, стратегија активног, интерактивног и кооперативног учења, стварању подстицајне средине за учење која омогућава предшколском детету слободу избора у доношењу одлука, развој самосталности, креативности, стваралаштва, писмености, критичког мишљења и конструктивног решавања проблема.
Стручна пракса омогућава студентима практичну примену стечених знања, вештина, умења, стратегија и метода рада у функцији будућег занимања струковног мастер васпитача.
Завршни (мастер) рад подразумева примену истраживачких поступака и реализацију пројеката у раду са децом, при чему оспособљава студенте за адекватну евалуацију и критички однос према сопственој пракси и за адекватну презентацију сопствених стручно – практичних и истраживачких достигнућа.
Студијски програм мастер струковни васпитач афирмише интерактивне облике рада, самосталност у раду студената, подстиче студенте на креативан и стваралачки приступ, развија критички однос према понуђеним моделима васпитно-образовног рада са децом, подстиче дивергентне облике мишљења, способност долажења до нових, креативних решења и сл.
Методе извођења наставе су: предавања и вежбе, радионичарски рад, дискусије, рад у малим групама, тимски рад, самостално истраживање, менторски рад, студијско-истраживачки радови, израда и рад на пројекту, самосталне и тимске презентације, итд.
УВЕРЕЊЕ И ОДЛУКА О АКРЕДИТАЦИЈИ МАСТЕР СТРУКОВНИХ СТУДИЈА - МАСТЕР СТРУКОВНИ ВАСПИТАЧ
КУРИКУЛУМ (СТРУКТУРА СТУДИЈСКОГ ПРОГРАМА) МАСТЕР СТРУКОВНИ ВАСПИТАЧ
КЊИГА ПРЕДМЕТА (СИЛАБУСИ) МАСТЕР СТРУКОВНИ ВАСПИТАЧ