Услов | Без услова | Циљ предмета | Развијање и усавршавање језичких знања, вештина и компетенција (на рецептивном и продуктивном нивоу A2/B1 Заједничког европског оквира) неопходних за самостално коришћење стручне литературе на страном језику и приликом комуникације са колегама из иностранства. Оспособљавање за критичко читање стручне литературе као и читање сваке друге литературе на страном језику. Исто тако, оспособљавање за писање стручне биографије, резимеа, извештаја и краћих стручних текстова, за превођење са енглеског и на матерњи језик, и за усмено излагање и дискусију о стручним темама. | Исход предмета | По завршетку курса студенти би требало да: - самостално користи страни језик у комуникацији (усменој и писаној) везаној за струку као и било којем личном контексту; - разуме слушањем и читањем излагања и текстове из области струке (стручна литература на страном језику, аудио и видео материјал, материјал на интернету); - презентује резултате рада на пројекту самостално, у пару или групи; - пише резимее, извештаје и краће стручне текстове у академско-научне сврхе и у комуникацији са колегама из иностранства; - користи страни језик као средство за стицање нових знања и вештина из области струке самосталним трагањем за стручном литературом на енглеском језику из уже научне области којој се бави и - самостално унапређује сопствено знање језика и језичке вештине коришћењем научне и стручне литературе на енглеском језику, у писаној и електронској форми. | Садржај предмета | Теоријска настава | Одлике академског дискурса у усменој и писаној форми; преглед граматике енглеског језика карактеристичне за стручни енглески језик и академски начин изражавања (пасивне конструкције, модали, номиналне конструкције, предлошке конструкције, конструкције са инфинитивом, партиципима и герундом, деривација префиксима и суфиксима, координативни везници и друга кохезивна средства); технике академског читања и језичка анализа стручног текста; правила писања академског текста (писање резимеа, извештаја, есеја и презентација; навођење литературе и цитирање); основе теорије превођења; стратегије за развој језичких знања и вештина на академском нивоу. | Практична настава (вежбе, ДОН, студијски истражива-чки рад) | Развијање и усавршавање језичких знања, вештина и компетенција (на рецептивном и продуктивном нивоу) неопходних за читање стручне литературе, за писање стручне биографије, резимеа, извештаја и краћих стручних текстова, и за усмено излагање и дискусију о стручним темама. Уочавање особености академског писаног језика и језика струке, овладавање стручном терминологијом на енглеском језику, стицање способности критичке анализе стручних текстова и развијање вештине превођења са енглеског и на енглески језик. Развијање различитих техника читања стручног текста и способности језичке анализа стручног текста, уочавање начина организовања информација и особености жанра, разликовање кључне идеје текста од детаља који је поткрепљују, предвиђање информација на основу претходног знања и закључивање на основу контекста. Исказивање сопственог става и мишљења у оквиру дискусије о стручним темама. Оспособљавање за самостално трагање за академским текстовима из области струке на интернету и за самостално презентовање стручног садржаја. Развијање интересовања за личним професионалним усавршавањем коришћењем стручне литературе на енглеском језику. | Литература | 1 | Redstone, C, Cunningham, G. (2012). Face2face Pre-intermediate Student's Book. Cambridge: Cambridge University Press. | 2 | Davis, J., Liss, R. (2007). Effective Academic Wtiting 3. New York: Oxford University Press, (115-176). | 3 | Bohlke, D., Tarver Chase, R. (2019). Reading Explorer Foundations (Reading Explorer Third Edition). Cambridge: Heinle ELT. | 4 | Hewings, M. (2001). Advanced Grammar in Use. Cambridge: Cambridge University Press. | 5 | Murphy, R. (2004). English Grammar in Use (intermediate). Cambridge: Cambridge University Press. | Методе извођења наставе | Пленарно, рад у пару или групи, дискусије, презентације, консултације, рад на тексту у малим групама. | Оцена знања (максимални број поена 100) | Предиспитне обавезе | 60 | Завршни испит | 40 | активност у току предавања | 20 | писмени испит | 20 | практична настава | 30 | усмени испит | 20 | колоквијуми | 10 | презентација пројекта | | семинари | | | | |