Услов
Нема посебних услова за слушање предмета.
Циљ
Образовање студената упознавањем са општим теоретским поставкама антропомоторике, затимо настанку и развоју људске врсте (филогенеза),јединке (онтогенеза), о покрету, кретању, мишићним контракцијама, моторичким навикама, моторном учењу, моторичким способностима иметодама њиховог развоја, као и стицање практичних вештина ради спровођења едукацијских поступака у тренерском раду.
Исход
Оспособљеност студената да усвоје теоријска и практична знања у антропомоторици за извођењеспортских активности са спортистима и децом (предшколског и школског доба), као и да буду оспособљени за властите спортско-рекреативне активности.
Садржај
САДРЖАЈ ПРЕДМЕТА СЕ НАЛАЗИ НА ЛИНКУ ОВДЕ
_____________________________________________________________
Теоријска настава
Кретање, облик и функције тела. Теорије моторичких способности. Структура моторичких способности. Фактори који утичу на модалитете испољавања јачине, снаге, брзине, издржљивости, гипкости и окретности. Процена јачине, снаге, брзине, издржљивости, гипкости и окретности. Карактеристике промена јачине, снаге, брзине, издржљивости, гипкости и окретности у онтогенетском развоју. Развојни правци антропомоторике. Генетика у антропомоторици.
Основни елемнти процеса вежбања. Оперативни аспекти вежбања са оптерећењем. Средства и методе за развој јачине, снаге, брзине, издржљивости, гипкости и окретности. Основне карактеристике програма за развој јачине, снаге, брзине, издржљивости, гипкости и окретности. Примена тренажера за развој моторичких способности. Метричке способности у индивидуалним програмима вежбања.
Практична настава (вежбе, други облици наставе, студијски истраживачки рад и сл.)
Избор средстава и метода за побољшање моторичких способности, организационе форме рада и приказ протокола за процену моторичких способности. Сви облици елементарних кретања.
Методологија
Предавања, вежбе, рад у мањим групама, самостални рад, консултације, семинарски рад.
Литература
- Кукољ, М. (2006): Антропомоторика. Факултет спорта и физичког васпитања, Београд;
- Жељасков, С. (2004): Кондициони тренинг спортиста, Спортска академија Београд;
- Стоиљковић, С. (2003): Основи опште антропомоторике, Ниш, СИА;
- 4. Херодек, К. (2006): Општа антропомоторика, Ниш, СИА.
Формирање оцене
Оцена знања (максимални број поена 100)
|
Предиспитне обавезе
|
поена 45
|
Завршни испит
|
55
|
присуство
|
до 20 (10+10)
|
колоквијум 1
|
10
|
комплекс вежби са терминологијом
|
до 5
|
колоквијум 2
|
10
|
семинарски рад
|
до 10
|
практични део
|
15
|
тестирање моторичких способности
|
до 10
|
теоретски део
|
20
|